fjälls .

Ok, länge sedan uppdatering så ni får en snabbgenomgång av förra helgen + veckan. Jobbade i helgen, gjorde absolut ingenting av intresse förrän i torsdags, då hände det grejer. Dels ringde jag a-kassan, och hon måste ha gett mig fel uppgifter, så ska kolla upp det närmare sedan.

Dessutom for jag ju då till fjälls med kyrkan. Jag hjälper till som ung konfirmandledare ibland och nu var det då dags för läger i Saxnäs. Vi kom dit, packade in oss och jag tittade på konfirmanderna, har inte träffat gruppen jag var med så mycket innan, kunde få namn och kände mig allmänt malplacerad. Eftersom jag skulle upp och åka slalom en heldag på fredagen bestämde jag mig för att göra kväll redan klockan tio, efter att ha jobbat sju dagar i sträck är man ganska sliten.

Blev dock inte så mycket sömn och ville helst dö när jag blev väckt fredag morgon. Upp klev jag i alla fall, lyckades få i mig en tallrik gröt och sedan bar det av till backen i klimpfjäll. Där förstod jag återigen varför jag är kär i fjäll. Lite snö, fina backar och mycket trevligt sällskap, har inte åkt slalom på lite drygt ett år, och det har inte varit så roligt på åtminstonde 5. Fredag kväll skulle jag ha vaket tillsammans med Ingmar, alltså en av de andra ledarna. Dock stannade även Lena och Ulf uppe till typ ett, och få har nog skrattat så mycket åt jaktstarter och pensionärshockey som vi gjorde den kvällen. Klockan två höll jag på att slockna i soffan och gick därför upp på rummet och slocknade istället. Blev äntligen en natt där jag faktiskt fick sova lite.

Lördag fick jag dessutom lite sovmorgon, frukost, lite lektion, mässa, en powernap, lunch och sedan var det dags för det kanske roligaste på hela helgen:
Vi skulle bygga snöbivacker. Kort sagt, snögrottor vi kunde ha överlevt ett dygn i. Jag och Ulf högg i för kung och fosterland och efter två timmar hade vi en stor grotta som jag faktiskt tror vi kunde sovit i. Den fick dessutom ganska bra betyg av fjällräddaren som bedömde den. Sedan var det middag, avslappning och lek med konfirmanderna, vilket både de och jag tyckte var skitkul.

Även lördag hade jag blivit tilldelad nattvaket, denna gång med Ulf. Efter att konfirmanderna hade släckt runt ett satt vi och snackade i strax över två timmar. Ett samtal som verkligen fått mig att må bättre än på länge. Framförallt samtalet, men även resten av lägret har fått mig att orka ett tag till rent mentalt, även om jag är totalt utmattad fysiskt. Tack Ulf, Lena, Ingemar och konfirmanderna. You've made my year <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0