hey .

Nu skiter jag i detta. Min tanke har alltid varit att design på en blogg är NÄSTAN lika viktig som innehållet, inte riktigt, märk väl, men nästan. Jag tänkte i alla fall börja med att presentera mig nu, så får jag fixa designen senare. Jag heter Stina Törnkvist, bor i Ö-vik (eller för er som tänkte svänga förbi, den heter egentligen Örnsköldsvik).

Anledningen till att jag ännu en gång tänkte satsa på att blogga är att jag planerar en resa till Australien. I Måndags, samma dag som jag skapade bloggen, gick jag även in på http://www.immi.gov.au/ för att ta första steget. I Australien är de lite kinkiga, de vill att Australiensiska jobb ska gå till Australiensare, dock vill de fortfarande säkra turismen till landet. För att lösa bägge dessa punkter har de kommit på en plan;

The Working Holiday Visa!

Detta möjliggör alltså för typ, studenter som vill resa, att åka till Australien och jobba lite för att dryga ut sin semesterkassa, briljant om du frågar mig! Det dummaste med visat är dock, det känns fortfarande inte riktigt som att dom vill ha in folk i Australien. Hela online-sidan för att söka känns fruktansvärt officiell (inte konstigt) och väldigt hotfull. Jag är en frisk och ganska anonym svensk, men jag trodde ändå nästan inte att jag skulle få något visum.


Anywho, jag sökte alltså visat måndagen den 8 Februari, gjorde det online, gick med på att det fick kontakta mig via mail och allt. Idag upptäckte jag att jag hade fått mail från dem igår. Tanken som for genom mitt huvud var "vad har det blivit för fel nu då?" Istället får jag beskedet att:

This is to advise that you have been granted a Working Holiday Visa, Subclass 417, on 09 February 2010.

Holy SHIT! I'm going to AUSTRALIA!!!


Kommentarer
Postat av: M.

Sounds awesome! Good luck!

2010-03-28 @ 22:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0