jo .

Drömmandet går på högvarv, känns både bra och dåligt. Datumet för avresan är preliminärt satt till 29e juni ifrån Umeå flygplats. Just nu känns det värt att slippa x antal timmar på tåg/buss INNAN den riktiga resan ens har börjat. Jag dock ändra mig, vet ej. Har även suttit och kollat en hel del s.k jack- jillaroo school och vilka jobbmöjligheter de ger.

Jag tror det skulle vara AWESOME att jobba med att driva boskap. Jobbigt, ja. Smutsigt, ja. Stundtals självmordsframkallande, eventuellt. Jag känner dock att jag vill ha ett jobbigt, smutsigt och, kanske inte självmordsframkallande, men ett hårt jobb. Dessutom ett jobb som inte direkt finns i Sverige (hur ofta driver man boskap till häst liksom). Diverse servitris-jobb och liknande gissar jag är ganska lika vart man än jobbar. Dessutom tjänar man rätt bra, som jag har förstått det, och bor man mitt ute i ingenstans har man nog relativt små utgifter.

Har även börjat fundera på att åka utan organisation, det känns dock väldigt läskigt. Har inte kollat på skattenummer, bankkort osv men läst på flera ställen att pengarna man betalar till organisationer inte är värt det. Både jobb och annat ska tydligen vara relativt lätt att fixa ändå. Dessutom lever jag efter meningen "google is my friend", vad kan gå snett om man har tillgång till dator liksom? Tror dessutom att när man väl har kommit igång så blir allt mycket lättare. Hur det nu ska gå att somna med alla dessa funderingar är svårt att säga. Wish me luck?

Kommentarer
Postat av: Kajsa

finally!

2010-02-12 @ 13:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0