reseplan ?

Sitter och funderar och funderar och läser och läser. Jag är så jäkla nördig på det viset. Skulle kunna sitta i dagar och kolla saker. Har i alla fall kommit fram till några saker:

1, Jag reser utan organisation, Visumet gick lätt att fixa så tror inte det blir några större problem med annat heller. Man får helt enkelt ta sig i kragen och våga, både vad gäller jobb och annat. Eftersom jag dessutom åker ner under lågsäsong blir det nog mindre problem. Måste då fixa boende, jobb, TFN (tax file number), mobilnummer och bankkort.

2, En grov reseplanering är klar:

Kommer ju ner första juli, blir antagligen Brisbane. Där stannar jag ett par dagar för att sedan åka vidare till Tamworth för Jillaroo-school (cowboy-kurs) i 14 dagar. Sedan ska jag försöka hitta ett farm-jobb, typ driva boskap i minst tre månader för att, om jag känner för det, kunna ansöka om Working Holiday Visa nr.2. Därefter blir planeringen luddig då jag inte vet hur farmjobbet blir, hur länge det känns kul och när jag vill fortsätta.

Men runt December/Januari tänkte jag fortsätta till en högsommar i Sydney och sedan ta mig upp längs kusten mot Cairns och Darwin. Dykning och surf tänkte jag lösa på vägen. Detta är, som sagt, en preliminär planering och förutom ankomst i Brisbane blir den nog inte mycket mer än preliminär. I slutet på maj måste jag fara hem då bror tar studenten, om resan inte känns avslutat då kanske jag far tillbaka. Vi får se om 1,5 år...

Geee, jag kanske bokar flyg imorn :O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0