semlor .

Anledningen till att rubriken kommer en dag för sent är att jag fortfarande inte ätit någon semla. Min kära mor brukar alltid köpa efter jobbet, så jag brydde mig inte ens om att försöka få tag i en. Självklart har hon GLÖMT fettisdagen! Alltså måste jag idag gå på jakt själv, för även om semlor inte direkt är det bästa jag vet, så måste man ju i alla fall få en 1 gång/år.

Förövrigt så har jag och mamma pratat Australien. Hon ifrågasatte alla mina planer för att kolla hur genomtänkta dom var, jag hade svar på det mesta. Vissa grejer tyckte hon fortfarande var puckat, men det är ju faktiskt min resa. Kanske ångrar jag vissa beslut, men det hoppas jag kunna leva med. Hon ifrågasatte även mitt motiv till resan. Lätt, jag vill ha ombyte och äventyr. Att jag dessutom slipper jobbet på Sibylla är ju bara mer positivt.

Därför blir det att boka flygbiljetter snart, typ imorn. Då tänker jag även höra med Ulf (min prästkompis) om han kan skriva något om hur duktig, seriös och pålitlig jag är. Om han är på konfirmationen alltså.

Detta är det jag för tillfället kan komma på som skall ordnas, listan lär göras längre.

Visum
Flygbiljetter
Jillaroo
Försäkring
Boende första veckan
Körkort
Referenser (3st)
Prata med dom på Sibylla
A-kassan
Banken (fullmakt + bevis på 35.000 kr)
Översätta CV och andra papper

Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0